۱۲ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۵۷

«ضیافت حقیقی» به چاپ چهارم رسید

«ضیافت حقیقی» به چاپ چهارم رسید

کتاب «ضیافت حقیقی» شامل سخنرانی های آیت الله محمد شجاعی درباره ماه مبارک رمضان، توسط انتشارات سروش به چاپ چهارم رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی انتشارات سروش، کتاب «ضیافت حقیقی» شامل سخنرانی های آیت الله محمد شجاعی به تازگی توسط انتشارات سروش با همکاری شبکه رادیویی قرآن به چاپ چهارم رسیده است.

این کتاب، مجموعه ۱۱ سخنرانی است که آیت الله شجاعی، درباره ماه مبارک رمضان و روزه ایراد کرده و بارها از شبکه قرآن صدای جمهوری اسلامی ایران پخش شده اند. آیت الله شجاعی در این اثر، با همان لحن که شنوندگان سخنرانی ها و خوانندگان کتاب هایش، از قبیل مجموعه سه جلدی «مقالات» و نیز «حضرت بقیه الله» و «چراغ هدایت» با آن آشنا هستند، به ترغیب مومنان به عبادت مخلصانه و راهنمایی برای بهره گیری کامل از ایام و لیالی ماه مبارک، به ویژه شب های قدر، به منظور تقرب به درگاه الهی و برخورداری از نعمات معنوی در دنیا و آخرت پرداخته، و توصیه هایی برای حفظ رقت قلب حاصل شده در این ماه برای باقی ایام سال و عمر دارد.

این سخنرانی ها در سال های ابتدایی دهه شصت ایراد شده و موضوع اصلی آن ها، ماه مبارک رمضان است که شامل مباحثی از جمله ضیافت خداوند، اعمال و آداب رفتاری، روزه حقیقی، مباحث معرفتی مربوط به روزه، شرایط روزه صحیح و راه های درک این توفیق است.

کتاب «ضیافت حقیقی» در ۱۱ بخش تدوین شده که عبارتند از: معنای عبودیت، صدق در اعمال، شرایط روزه صحیح، ظاهر و باطن روزه، روزه داری خواص: مبطلات قبولی روزه، صاحب خانه خداوند است: تذکراتی برای صیام، تذکراتی در باب تلاوت قرآن و دعا، درک شب های قدر، شب ۱۹ ماه مبارک رمضان: حضور و تضرع، شب ۲۱ ماه مبارک رمضان: وصیت علی (ع) و گفت و گوی موسی (ع) با خداوند و درباره عید فطر و حفظ رقت قلبی که در ماه مبارک عاید شده است.

چاپ چهارم این کتاب با ۱۷۶ صفحه، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۱۰۵ هزار ریال منتشر شده است.

کد خبر 3700287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha